Przeprawa z Wysp Kanaryjskich na Śródziemne przed nami, zapraszamy na pokład chętnych odwiedzić atlantyckie wyspy i przeorać kawałek Oceanu. Na początek popłyniemy w kierunku wiecznie zielonej Madery, żeby zakosztować nieco innego klimatu, niż ten z którym mamy do czynienia w Polsce. Po kilku dniach żeglugi będziemy mieli chwilę czasu na zwiedzenie tej pięknej wyspy. Nieopodal portu znajdziemy lokalny targ, na którym sprzedawcy prezentują mnóstwo owoców i ryb. Macie ochotę na takie dary natury wprost ze straganu?
Niekoniecznie jednak trzeba ograniczać się do zwiedzania mariny i pilnowania jachtu, zapraszamy w głąb wyspy aby zobaczyć na własne oczy rozwijającą się tutaj wiosenną pora roślinność. Jest bajecznie zielono, nie bez przyczyny Madera jest nazywana "wiecznie zieloną Wyspą". Festiwal kolorów zapewniają jednak nie tylko drzewa i kwiaty. Gdy udamy się na wschodni kraniec wyspy, z mariny Quinta do Lorde będziemy mogli udać się na treking aby zobaczyć czerwone klify położone w tej części wyspy.
Jeśli znajdziemy chwilę zatrzymamy się na wysepce Porto Santo, może uda się kupić od rybaka kawał dobrej ryby na nasz najdłuższy morski przelot tego rejsu. Przed nami 5-6 dni żeglowania non stop przez Ocean, może nawet dłużej jeśli wiatry nie będą nam sprzyjały. Jesteś gotowy na takie wyzwanie? Jeśli nigdy nie masz dość sterowania, podczas tego rejsu zaspokoisz swoje potrzeby w tym zakresie.
Trasa alternatywna na wypadek dalszego zamknięcia portów Madery dla jachtów z uwagi na COVID-19 wiedzie przez wschodnią część Wysp Kanaryjskich - Fuertaventurę i Lanzarote.
Po przejściu "kawałka" Atlantyku nasze cumy rzucimy w Kadyksie, w tym pięknym pływowym porcie przywitamy europejski kontynent. Dalej pożeglujemy w kierunku cieśniny Gibraltarskiej, zobaczymy malowniczą hiszpańską enklawę na afrykańskim kontynencie - Ceutę. Być może znajdziemy czas na wycieczkę do Maroko, do jednego ze zjawiskowych miasteczek (wymagany paszport). Jeśli obostrzenia Wielkiej Brytanii na to pozwolą wybierzemy się do Gibraltaru aby pobawić się z tamtejszymi małpkami. Rejs zakończymy nieopodal Malagi, w Marinie Benalmadena, skąd niedaleko nam do lotniska.
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.
Rejs poprowadzi: JSM Piotrek Norski
Jeśli nie wiesz jak spakować się na rejs, odpowiedź znajdziesz TUTAJ.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji napisz maila office@navigarecharter.pl lub zadzwoń 0048 603 304 506, a otrzymasz wszelkie informacje jak rozpocząć swój udział w tej morskiej przygodzie. Jeśli chcesz się zapisać, przejdź do zakładki "ZAPISZ SIĘ"
Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych lub decyzji kapitana. Miejcie jednak świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.
Odwiedzenie poszczególnych portów uzależnione jest od aktualnej sytuacji epidemicznej związanej z COVID-19.
Teneryfa (San Miguel) - Funchal - 290 Mm
Funchal - Quinta do Lorde Marina - 15 Mm
Quinta do Lorde Marina - Porto Santo - 30 Mm
Porto Santo - Kadyks - 550 Mm
Kadyks - Ceuta - 70 Mm
Ceuta - Malaga (Benalmadena) - 55 Mm
RAZEM - 1010 Mm
Trasa alternatywna na wypadek dalszego zamknięcia portów Madery dla jachtów z uwagi na COVID-19 wiedzie przez wschodnią część Wysp Kanaryjskich - Fuertaventurę i Lanzarote.
Teneryfa (San Miguel) - Moro Jable (Fuertaventura) - 120 Mm
Moro Jable (Fuertaventura) - Marina Rubicon (Lanzarote) - 80 Mm
Marina Rubicon (Lanzarote) - Arrecife - 20 Mm
Arrecife - Kadyks - 590 Mm
Kadyks - Ceuta - 70 Mm
Ceuta - Malaga (Benalmadena) - 55 Mm
RAZEM - 935 Mm
Miejsca, które możemy odwiedzić podczas tego rejsu:
Teneryfa - Marina San Miguel
Położona w wyjątkowej enklawie, w której panuje atmosfera spokoju i morskiego klimatu, Marina san Miguel jest otoczona wyjątkową przyrodą, a także szerokim wyborem kulinarnych – morskich specjałów. Piękne miejsce na rozpoczęcie naszego rejsu, delektowanie się owocami morza i zmrożonym, wyśmienitym piwem, marina jest położona w strefie hotelowej w otoczeniu pól golfowych.
Madera
A tak właściwie Region Autonomiczny Madery, jest archipelagiem Portugalii leżącym na Oceanie Atlantyckim. Na wyspie panuje tak zwana „wieczna wiosna” ze względu na łagodny, podzwrotnikowy klimat oraz niekończące się zielone tereny, które dały nazwę wyspie – Ilha Madeira (Zalesiona Wyspa). Główne miasta Madery to: Porto Santo, Ribeira Brava, Machico, Santa Cruz oraz Funchal.
Miasto stołeczne leży na południowym wybrzeżu Madery i słynie z przemysłu winiarskiego (podobnie jak cała Portugalia). Pełnoletnim uczestnikom wyprawy polecam zakup, albo chociaż degustację słynnego wina – Madera. Rzeczą, która wyróżnia ten trunek na tle innych jest proces jego produkcji. Już sama gleba wulkaniczna sprawia, że plony są niezwykle trwałe i wydajne mimo niewielkiego obszaru plantacji. Dodatkowo winorośl zbierana jest w drugim tygodniu sierpnia w niezwykle wysokich temperaturach, co przyspiesza proces fermentacji alkoholowej. Fani piłki nożnej z pewnością ucieszą się z informacji, że właśnie z tego miasta pochodzi słynny Cristiano Ronaldo, który bardzo często zagląda w rodzinne strony.
Łącząc naturę z ludzkim duchem, Quinta do Lorde Marina wyłania się z krystalicznie czystych oceanów perły Atlantyku - Maderze, zaledwie 20 minut od stolicy - Funchal - i 10 minut od międzynarodowego lotniska na Maderze. Quinta do Lorde znajduje się na półwyspie Ponta de São Lourenço, który jest wyjątkowym obszarem wyspy, ze względu na ukształtowanie terenu i unikalną roślinność. Jest uważany za jedną z wizytówek regionu, gdzie niebieski ocean wtapia się w naturę na lądzie. Podczas postoju w marinie chętnych zapraszamy na trekking na wschodni kraniec Madery by zobaczyć bajkowe krajobrazy tej części wyspy.
Ta mała wysepka leżąca około 20 Mm na północny wschód od Madery, pomimo bliskości większej wyspy, różni się od niej diametralnie za sprawą odmiennego krajobrazu. Jest spalona słońcem i zupełnie inaczej niż zielona Madera, zwana jest “Płową Wyspą”. Za taki stan rzeczy odpowiadają kolonizatorzy, którzy wycinali drzewa pod osadnictwo i budownictwo. Porto Stano pomimo tego przyciąga wielu turystów, mieszkańców Madery, a także Portugalii kontynentalnej za sprawą piaszczystych plaż. Południowa strona wyspy tworzy 10 kilometrowy pas piasku z wydmami i winnicami w tle, czemu by tego nie zobaczyć?
Kadyks
Założony 3000 lat temu przez Fenicjan, Kadyks jest najstarszym miastem w Europie Zachodniej. Różne ludy, które tu osiedliły, pozostawiły ważny ślad kulturowy, którego wpływ nadal charakteryzuje to miasto. Ten półwysep, na andaluzyjskim wybrzeżu Atlantyku, był w stanie zachować ważną historyczną spuściznę wraz z doskonałymi plażami i wykwintną kuchnią regionalną. Costa de la Luz, podzielone między prowincje Huelva i Cádiz, oferuje również wiele miejsc łączących kulturę i wypoczynek. Dla miłośników przyrody nie ma nic lepszego niż zwiedzanie Parku Narodowego Doñana, wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Ceuta
Pierwsza przystań w hiszpańskim raju jest nie tylko punktem wspólnym Europy i Afryki ale także znajduje się pod wpływem aż czterech kultur religijnych: chrześcijańskiej, muzułmańskiej, hebrajskiej i hindu! Można to dostrzec, gdy idąc ulicami tego miasta napotkamy zarówno kościoły i synagogi jak i meczety. W centrum miasta ogrodzonego późnoromańskimi murami, odnajdziemy Plac Afrykański, który od wieków był miejscem kulturowych spotkań. Lista zabytków, które są warte odwiedzenia stanowi lekturę na kilka dłuższych wieczorów, więc zwiedzanie Ceuty pozostawię jako spontaniczne wydarzenie. Jednak rzeczą, której nie można pozostawić bez omówienia jest wycieczka do Maroka. Po przekroczeniu granicy, wsiądziemy w słynne Mercedesy „Beczki” i udamy się do najbliżej położonego od cieśniny miasta- Tangeru. Już od wjazdu powita nas gwar miasta i odgłos klaksonu, tak często wykorzystywanego przez lokalnych taksówkarzy. Ze względu na wyznanie religijne miasta, do wielu budynków wstęp mają tylko muzułmanie. Jednak do najpiękniejszego zabytku miasta Dar al-Machzanu, czyli pałacu sułtańskiego wstęp mają wszyscy. Oprócz odkrywania historycznego zaplecza tego miejsca, ruszymy w stronę tętniących życiem i głośnymi rozmowami kupców bazaru. Kolorowe stroje, piękna afrykańska biżuteria i długie stoiska przypraw to tylko początek tego, co jest nam w stanie zaoferować.
Gibraltar
W starożytności, wzniesienia po obu stronach cieśniny Skała Gibraltarska i Abyle nosiły nazwę Słupów Herkulesa, strzegących końca ówczesnego świata. Podczas naszego rejsu, będą one bramą na Ocean Atlantycki. Miłośnicy zwierząt ucieszą się na myśl o spotkaniu twarzą w twarz z delfinami. Wiele firm turystycznych oferuje rejsy z tymi cudownymi zwierzętami, jednak my, posiadając swój jacht będziemy mogli na własną rękę poszukać tych morskich ssaków. Oczywiście, nie opuścimy Cieśniny bez odwiedzenia St. Michael’s Cave czyli krasowej jaskini z rozległą siecią tuneli. Wejście do niej znajduje się na Skale Gibraltarskiej na wysokości około 300m.
Malaga
Jedno z największych miast regionu Andaluzji jest miejscem narodzin wybitnego Pabla Picassa oraz Antonio Banderasa. Miejscem, którego na pewno nie wolno przegapić jest Zamek Gibralfaro, wzniesiony przez muzułmańskiego władcę. To właśnie stamtąd można podziwiać panoramę pięknej Malagi oraz Morze Śródziemne. Rejs rozpoczniemy w marinie Benalmadena, położonej na zachód od Malagi. Chętnym na zwiedzanie tego miasta proponujemy pozostać w Maladze na dzień lub dwa, aby zdążyć zwiedzić to niewątpliwie ciekawe miasteczko i odpocząć zarazem na urokliwej plaży.
Alternatywna trasa poprzez Fuertaventurę i Lanzarote
Fuerteventura
perełką wyspy, a zarazem jej symbolem, są imponujące wydmy Corralejo – ruchome piaski, które przywiał wiatr z Afryki. Ogromne wrażenie robi też półwysep Jandia niemal w całości objęty ochroną jako park przyrody. Wyspa charakteryzuje się ponad 150 kilometrami plaż. Są też tętniące życiem kurorty, wśród których królują Corralejo oraz Costa Calma. Do tego zabytkowe miasteczko Beatancuria oraz Park Oasis, będący swoistą oazą na pustynnej wyspie. Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie.
Lanzarote
to nie tylko wulkaniczne krajobrazy w słynnym Parku Narodowym Timanfaya. To również imponujące winnice w La Gerii, zielone jezioro Los Clicos, tętnica życiem stolica – Arrecife oraz przepiękne miejsca będące dziełem sztuki hiszpańskiego artysty, Césara Manrique’a.
La Graciosa - to maleńka wyspa, leżąca na północ od Lanzarote. Obie wyspy dzieli cieśnina (jak mawiają mieszkańcy – „rzeka”) węższa niż 2 km. La Graciosa, to w większości bajeczne, piaszczyste plaże nad lazurowym oceanem, porośnięte suchą roślinnością wydmy oraz cztery nieaktywne wulkany. Na całej wyspie znajdują się tylko dwie osady, z czego jedna jest zamieszkała cały rok przez 650 osób. Caleta del Sebo to klimatyczna miejscowość, składająca się z parterowych, białych domków.
Aktualna pozycja jachtu dostępna poprzez system AIS, pod linkiem
Dane techniczne:
Długość całkowita: 14,27m
Szerokość: 4,35m
Zanurzenie: 2,20m
Genua: Rolowana (2021)
Grot: Rolowany (2021)
Powierzchnia ożaglowania: 108m2
Silnik: Volvo Penta D2-55, 55KM
Zbiornik paliwa: 210L
Liczba kabin dwu osobowych: 4
Liczba koi: 8+2
Liczba WC: 3
Liczba pryszniców: 1 + 1 (kokpit)
Zbiorniki wody: 560L
Wyposażenie nawigacyjne:
Plotter map GPS Garmin, AIS klasy B, Radar, Kompas, Log, Echosonda, Wiatromierz, Autopilot, Ster strumieniowy
Bezpieczeństwo:
Tratwa ratunkowa 10 osobowa, EPIRB z GPS, SART, NAVTEX, Kamizelki pneumatyczne, Zapasowy rumpel, Ponton, Silnik zaburtowy
Pokład:
Teakowy kokpit, Stół w kokpicie, Platforma kąpielowa, Szprycbuda, Bimini, Elektryczna winda kotwiczna
Wnętrze:
Ogrzewanie WEBASTO, Rozkładany stół w messie, Wyposażenie kambuza, 2 lodówki, Kuchenka gazowa, Piekarnik, Radio CD+MP3
Zaokrętowanie odbywa się w marinie San Miguel na Teneryfie od godziny 17:00, w dniu 16.08.2020
Można spać na jachcie w nocy 15/16.08.2020
Wyokrętowanie odbywa się w marinie Benalmadena nieopodal Malagi do godziny 09:00, w dniu 29.08.2020
Koszt kojowego: 2200 PLN, miejsce w mesie 2000 PLN
Cena rejsu obejmuje:
Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.
Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 140 EUR/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (załoga żywi kapitana na jachcie). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Na jachcie nie ma pościeli, prosimy o zabranie śpiworów.
Z uwagi na sytuację związaną występowaniem COVID-19 zmieniliśmy warunki płatności za rejsy z NAVIGARECHARTER.
Przykłady lotów na rejs:
Kraków - Teneryfa >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Warszawa WMI - Teneryfa (15.08.2020 loty bezpośrednie) >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Warszawa WAW - Teneryfa (15.08.2020 loty bezpośrednie) >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Wrocław - Teneryfa (16.08.2020 loty bezpośrednie) >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Katowice - Teneryfa (14.08.2020 loty bezpośrednie) >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Gdańsk - Teneryfa >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Berlin - Teneryfa (15.08.2020 loty bezpośrednie) >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Przykłady lotów powrotnych:
Malaga - Kraków (29.08.2020 loty bezpośrednie) >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Malaga - Warszawa WMI (29.08.2020 loty bezpośrednie) >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Malaga - Warszawa WAW >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Malaga - Wrocław (31.08.2020 loty bezpośrednie) >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Malaga- Katowice >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Malaga - Gdańsk >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Malaga - Berlin (29.08.2020 loty bezpośrednie) >>> KLIKNIJ I SPRAWDŹ LOTY
Lotniska w Berlinie są świetnie skomunikowane z wieloma miastami w Polsce, za pomocą różnych linii autobusowych (FlixBus, Berlin Express, itp.)
POMAGAMY W ZNALEZIENIU DOGODNYCH I TANICH POŁĄCZEŃ LOTNICZYCH
Formularz zgłoszeniowy na rejs morski organizowany przez Navigarecharter sp. z o.o.
Formularz zgłoszeniowy na rejsy organizowane przez NavigareCharter. Jeżeli chcesz wziąć udział, wypełnij wszystkie wymagane pola.
Zapisując się na rejs wyrażam zgodę na przetwarzanie przez firmę NAVIGARECHARTER SP. Z O.O. z siedzibą Brzyczyna 102, 32-031 Mogilany, danych osobowych zamieszczonych w niniejszym formularzu, w celu sporządzenia i zawarcia umowy uczestnictwa w rejsie morskim oraz w celu organizacji i realizacji rejsu.