Ten bałtycki rejs rozpoczniemy tradycyjnie w naszej żeglarskiej stolicy - Marinie Gdynia.
Po wyjściu za Półwysep Helski popłyniemy na północny zachód ku brzegom Szwecji. Odwiedzimy kilka portów położonych na południu Szwecji - Karlskrona, Kalmar, Karlshamn oraz uroczy porcik na wyspie Hanö. Rejs typowo stażowy z dużą ilością godzin w morzu.
Nastawiamy się na szkolenie i żeglowanie, nie zabraknie jednak czasu na muzeum marynistyczne w Karlskronie, czy też spacer po bogatej w historyczne wydarzenia wyspie Hanö. W Kalmarze - mieście kontrastów udamy się na spacer po starówce, której uroku i charakteru nadają brukowane uliczki i piękne parki.
Kiedy już nasycimy się szwedzkimi klimatami pożeglujemy w kierunku polskiego wybrzeża...na rybkę, na Hel i z powrotem do Gdyni gdzie oddamy jacht kolejnej załodze.
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.
Rejs poprowadzi: Mirek Minicki - Kapitan Jachtowy, Instruktor Żeglarstwa PZŻ
Jeśli nie wiesz jak spakować się na rejs, odpowiedź znajdziesz TUTAJ.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji napisz maila office@navigarecharter.pl lub zadzwoń 0048 603 304 506, a otrzymasz wszelkie informacje jak rozpocząć swój udział w tej morskiej przygodzie. Jeśli chcesz się zapisać, przejdź do zakładki "ZAPISZ SIĘ"
Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych lub decyzji kapitana. Miejcie świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.
Gdynia - Kalmar - 170 Mm
Kalmar - Karlskrona - 60 Mm
Karlskrona - Karlshamn - 35 Mm
Karlshamn - Hano - 10 Mm
Hano - Hel - 160 Mm
Hel - Gdynia - 10 Mm
RAZEM - 445 Mm
Szacowana ilość godzin w morzu 80-110
Miejsca, które możemy odwiedzić podczas tego rejsu:
KALMAR
Kalmar to historia, sztuka i kultura. Zapoznaj się z historią tego portu, odwiedzając Regalskeppet Kronan, który po 300 latach na dnie morza znajduje się obecnie w Muzeum Hrabstwa Kalmar. Tutaj możesz cieszyć się bliskością morza, które zapewnia ucieczkę przed upałem wielkiego miasta. Kalmar stale przypomina ci o minionych czasach. Otoczony fosą zamek Kalmar pochodzi z XIII wieku i szczyci się tym, że jest najstarszym zabytkiem miasta, tutaj nic się nie zmieniło od 1592 roku. W pobliżu znajduje się Stare Miasto (Gamla Stan), gdzie znajdziemy kręte, brukowane uliczki które prowadzą przez średniowieczne centrum miasta Kalmar. Zanim pożeglujemy dalej wpadniemy jeszcze na kawę i domowe ciasta.
KARLSKRONA
Popłyniemy do Kalskrony, miasta założonego w 1680 r., kiedy Karol XI postanowił zbudować tutaj nową szwedzką bazę morską. Ponad 340 lat później pozostałości bazy morskiej oraz dobrze zachowana architektura i plan miasta zrobiły wrażenie na UNESCO, dzięki czemu nadano miastu status światowego dziedzictwa w 1998 roku. Gdziekolwiek się udasz, możesz zobaczyć tego dowody; wspaniałe kościoły, wielkie place, defilady i fortyfikacje, które przyciągają gości z całego świata.
Obowiązkowym punktem na mapie jest Muzeum Marynarki Wojennej - szwedzkie muzeum państwowe, przedstawiające historię szwedzkiej marynarki wojennej. Muzeum położone jest w malowniczym miejscu na wyspie Stumholmen w Karlskronie. W Muzeum Marynarki Wojennej można zwiedzić wiele ciekawych ekspozycji, obejrzeć modele okrętów z XVIII wieku, wejść do prawdziwej łodzi podwodnej oraz podziwiać przepiękne zbiory w Hali Galionów.
Archipelag na którym położna jest Karlskrona, UNESCO uznało za jeden z siedmiu rezerwatów biosfery w Szwecji. Nigdzie indziej na świecie nie można żeglować po Rezerwacie Biosfery UNESCO, podziwiając niesamowite fortyfikacje i budynki.
KARLSHAMN
Karlshamn to miasto w prowincji Blekinge w południowej Szwecji, dawniej port był znany jako Bodekull i był częścią Dani. Od tamtej pory trwa era żeglugi i handlu w tym lokalnym porcie. Karlshamn jest dziś domem dla około 20 000 mieszkańców. To także miejsce narodzin szwedzkiej pływaczki Emmy Igelström, która podczas swojej kariery zdobyła cztery mistrzostwa świata i pobiła siedem rekordów świata. Innymi słowy, po wodach Karlshamn przemierzały nie tylko szybkie statki.
Karlshamn słynie w Szwecji ze swojego Punsch. Jest to likier alkoholowy, który składa się z mieszanki alkoholi, herbaty arakowej i cukru. Carlshamns Flaggpunsch był produkowany w Karlshamn od lat pięćdziesiątych XIX wieku i później. Od tego czasu produkcja została przeniesiona do Finlandii, a dawna fabryka w Karlshamn została przekształcona w muzeum.
HANO
W lesie można znaleźć dwa mistyczne doły naziemne, Gamla i Nya Kar. Według legendy ślady stóp olbrzyma. W najwyższym punkcie wyspy stoi biała latarnia morska Hanö Fyr z 1906 roku. Jest to jedna z najjaśniejszych latarni na Bałtyku o zasięgu około 40 kilometrów.
Po drodze przez otwarty trawiasty krajobraz od latarni morskiej w kierunku północnego krańca wyspy znajduje się Engelska Kyrkogård, dawny brytyjski cmentarz wojskowy. W wojnach napoleońskich Hanö było używane jako brytyjska baza morska od 1810 do 1812 roku.
Z powierzchnią 2,14 km2 Hanö nie jest szczególnie duże. Około tuzina stałych mieszkańców mieszka na wyłączonej z ruchu kołowego wyspie w Hanöläge, jedynej osadzie i porcie na wyspie. Uwielbiamy takie małe miejscówki położone pośród fal.
HEL
W drodze do Gdyni odwiedzimy Hel, naszą bałtycką perełkę. Za każdym razem, gdy wspominam moim zagranicznym przyjaciołom, że powinni odwiedzić Hel, patrzą się na mnie dziwnie. Ale pomimo zabawnej nazwy to naprawdę jedno z obowiązkowych miejsc w Polsce, jeśli szukasz nadmorskiego wypoczynku.
Szerokie i piaszczyste plaże, ładne miasto, piękny las, wyjątkowa lokalizacja, chłodna atmosfera i kilka ciekawych historycznych pamiątek – jest bardzo dużo mocnych powodów, aby wybrać się na Hel. Odkąd pamiętam to moje ulubione miejsce na polskim wybrzeżu Bałtyku i za każdym razem, gdy odwiedzam Hel jestem bardziej niż szczęśliwy. To miejsce nigdy nie zawodzi.
GDYNIA
rejs zakończymy w marinie Gdynia snując morskie opowieści i planując kolejny morski rejs.
Aktualna pozycja jachtu dostępna poprzez system AIS, pod linkiem
Dane techniczne:
Długość całkowita: 14,27m
Szerokość: 4,35m
Zanurzenie: 2,20m
Genua: Rolowana (2021)
Grot: Rolowany (2021)
Powierzchnia ożaglowania: 108m2
Silnik: Volvo Penta D2-55, 55KM
Zbiornik paliwa: 210L
Liczba kabin dwu osobowych: 4
Liczba koi: 8+2
Liczba WC: 3
Liczba pryszniców: 1 + 1 (kokpit)
Zbiorniki wody: 360L
Wyposażenie nawigacyjne:
Plotter map GPS Garmin, AIS klasy B, Radar, Kompas, Log, Echosonda, Wiatromierz, Autopilot, Ster strumieniowy
Bezpieczeństwo:
Tratwa ratunkowa 10 osobowa, EPIRB z GPS, SART, NAVTEX, Kamizelki pneumatyczne, Zapasowy rumpel
Pokład:
Teakowy kokpit, Stół w kokpicie, Platforma kąpielowa, Szprycbuda, Bimini, Elektryczna winda kotwiczna
Wnętrze:
Ogrzewanie WEBASTO, Rozkładany stół w messie, Wyposażenie kambuza, 2 lodówki, Kuchenka gazowa, Piekarnik, Radio CD+MP3
Zaokrętowanie odbywa się w godzinach 15:00 - 18:00, w dniu 09.09.2022 w marinie Gdynia
Wyokrętowanie odbywa się w godzinach 07:00 - 10:00, w dniu 16.09.2022 w marinie Gdynia
Koszt kojowego:
Cena rejsu obejmuje:
Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.
Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Na jachcie nie ma pościeli, prosimy o zabranie śpiworów.
Transport po kraju we własnym zakresie.
Formularz zgłoszeniowy na rejsy organizowane przez NavigareCharter. Jeżeli chcesz wziąć udział, wypełnij wszystkie wymagane pola.
Zapisując się na rejs wyrażam zgodę na przetwarzanie przez firmę NAVIGARECHARTER SP. Z O.O. z siedzibą Brzyczyna 102, 32-031 Mogilany, danych osobowych zamieszczonych w niniejszym formularzu, w celu sporządzenia i zawarcia umowy uczestnictwa w rejsie morskim oraz w celu organizacji i realizacji rejsu.