Tym razem popłyniemy w mało popularnym ostatnio kierunku, pożeglujemy na Wschód. Naszym celem jest Kłajpeda, która jest miastem o najbogatszej przeszłości historycznej na Litwie, wciąż można tutaj poczuć historię i czasy, kiedy tym miastem władali niemieccy żołnierze. Od stolicy Wilna i drugiego co do wielkości Kowna różni się stylem architektonicznym i krętymi brukowanymi uliczkami. Jacht zacumujemy w samym centrum na rzece przepływającej przez miasto. Kłajpeda ożywa wieczorami po całym dniu wolnego i spokojnego życia...turyści przychodzą pobawić się na starówce, która przypomina nam nieco nasz polki Gdańsk. Chcesz zakosztować litewskiego przysmaku? Jeśli tylko potrafisz wyłączyć na chwilę myślenie, z pewnością dasz się namówić na świńskie uszy - tutejszy przysmak podawany w restauracjach i tawernach.
Dalej popłyniemy do Lipawy aby odwiedzić ten nadmorski kurort. Ciekawostką tego miejsca jest dzielnica Lipawy - Karosta. Jest ona największym historycznym garnizonem wojskowym w krajach bałtyckich i stanowi prawie jedną trzecią terytorium Lipawy. Z rozkazu cara Rosji Aleksandra III w 1890 r. rozpoczęto budowę rozległej twierdzy i miasta wojskowego. Pierwotnie nosił nazwę Port cesarza Aleksandra III. Nazwę Kara Osta (Port Wojenny), a później Karosta uzyskała dopiero w latach niepodległości Łotwy. Zaplanowano go jako całkowicie autonomiczny obszar z własną infrastrukturą, elektrownią, wodociągiem, kościołem i szkołami. W okresie sowieckiej okupacji był to teren zamknięty, niedostępny nawet dla miejscowej ludności cywilnej. Ostatni żołnierze armii radzieckiej opuścili Lipawę dopiero w 1994 roku. Nowoczesna Karosta to swoista mieszanka militarnej brutalności i ozdobnej architektury z końca XIX wieku, która jednocześnie nadaje się zarówno do nowoczesnego życia, jak i do biznesu.
Wracając do Gdyni mamy w planach wpłynąć jeszcze do Władysławowa na rybkę. Ten polski port zawsze chętnie wita żeglarzy szukających morskich przygód na żeglarskich szlakach. Opłynięcie półwyspu helskiego to ostania część naszego rejsu, którego koniec zaplanowaliśmy w Gdyni. Wieczorem przy szklaneczce rumu będziemy snuć morskie opowieści o odbytych i nadchodzących rejsach.
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.
Rejs poprowadzi:
Jeśli nie wiesz jak spakować się na rejs, odpowiedź znajdziesz TUTAJ.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji napisz maila office@navigarecharter.pl lub zadzwoń 0048 603 304 506, a otrzymasz wszelkie informacje jak rozpocząć swój udział w tej morskiej przygodzie. Jeśli chcesz się zapisać, przejdź do zakładki "ZAPISZ SIĘ"
Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i/lub decyzji kapitana. Miejcie świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.
Gdynia - Kłajpeda - 125Mm
Kłajpeda - Lipawa - 50Mm
Lipawa - Władysławowo - 135Mm
Władysławowo - Gdynia - 30Mm
RAZEM - 340Mm
Szacowana ilość godzin w morzu 60-90
Miejsca, które możemy odwiedzić podczas tego rejsu:
KŁAJPEDA
Ulokowana na wybrzeżu Morza Bałtyckiego, nad Zalewem Kurońskim Kłajpeda jest jednym z portów, do których najchętniej ściągają żeglarze goszczący na naszym morzu. Jest to też idealny przykład tego, że piękna Litwa to nie tylko owiane historią Wilno. Stolica Litwy Zachodniej została okrzyknięta mianem miasta delfinów, dzięki znajdującemu się tutaj delfinarium, w którym główną rolę odgrywają foki i delfiny – doskonali aktorzy, wykonujący sztuki, o jakich publiczność nawet nie śniła. Jest to również miasto słynnego Hansa Klossa, który wywodzi się właśnie stąd. Oprócz aspektów zwierzęcych i historycznych, Kłajpeda to żywa muzyka. Odbywa się tu wiele festiwali, na których można wysłuchać wykonawców prawie każdego gatunku muzycznego, a także Festiwal Morza, który dostał już miano letniego Bożego Narodzenia. Prawdopodobnie nikogo nie zachwyci tutejsza starówka, ponieważ pod względem zabytków jest niezwykle uboga, jednak z pewnością nie można odebrać jej uroku małego, portowego miasteczka i rekordowej liczby sklepików z ludowymi wyrobami i wypiekami. Jednak bez obaw, Kłajpeda stanowi idealny punkt wypadowy na Mierzeję Kurońską, która przyciąga nieskazitelną przyrodą, czystym powietrzem i ogromnymi lasami. Pomiędzy wspaniałościami natury leżą malutkie osady rybackie, które urzekają drewnianymi domkami, często przekształconymi w restaurację z domową kuchnią i widokami na florę i faunę.
LIPAWA
Po bliskim kontakcie z piękną naturą, żegnamy Litwę i przepływamy w kierunku brzegów Łotwy. Niegdyś mała osada rybacka, dzisiaj ogromny kurort turystyczny, który rozwinął się dzięki budowie portu. Chodząc uliczkami tego miasteczka, możemy spotkać się z dużym wymieszaniem styli architektonicznych, od XIX kamienic, przez socrealistyczne budowle, aż po architekturę współczesną, na którą składają się głównie siedziby różnych firm handlowych. To, co trzeba tutaj zrobić to spacer po promenadzie, przy której znajduje się perełka tego miasta- Bursztynowy Zegar. Pod tą zagadkową nazwą nie kryje się nic innego, jak ogromna klepsydra wypełniona bursztynami. Jednak najciekawsza część miasta zaczyna się od placu Róży. Niegdyś Stary Rynek, dzisiaj wyłożony 500 krzewami róż wstęp do życia kulturowego miasta – Alei Sław Muzyki Łotewskiej, przy której znajduje się kawiarnia w której w czasach ZSRR grano rockową muzykę. Liepaja w nocy zmienia swoje oblicze, z cichego i turystycznego miasteczka w roztańczony w dźwięki przeróżnej muzyki tłum.
WŁADYSŁAWOWO
Żegnamy się z zagranicznymi kulturami i zabytkami i powracamy na nasze wybrzeże, zaczynając od jednego ze sławniejszych miast jakim jest Władysławowo. Będzie to idealny port, aby wypocząć trochę po długim morskim przelocie i nacieszyć się powrotem do kraju. Na spacerowiczów oczywiście czeka plaża, w zależności od sezonu mniej lub bardziej zatłoczona. Jeżeli wśród załogi, są miłośnicy widoków polecam wybrać się na wieżę widokową w Domu Rybaka, z której rozciąga się niezwykły widok na Mierzeje Helską.
GDYNIA
Niestety, nasza przygoda dobiega końca i trzeba pożegnać morze oraz komfort odpoczynku jaki zapewnia. Rejs zakończymy w marinie Gdynia snując morskie opowieści i planując kolejny morski rejs.
Aktualna pozycja jachtu dostępna poprzez system AIS, pod linkiem
Dane techniczne:
Długość całkowita: 14,27m
Szerokość: 4,35m
Zanurzenie: 2,20m
Genua: Rolowana (2021)
Grot: Rolowany (2021)
Powierzchnia ożaglowania: 108m2
Silnik: Volvo Penta D2-55, 55KM
Zbiornik paliwa: 210L
Liczba kabin dwu osobowych: 4
Liczba koi: 8+2
Liczba WC: 3
Liczba pryszniców: 1 + 1 (kokpit)
Zbiorniki wody: 360L
Wyposażenie nawigacyjne:
Plotter map GPS Garmin, AIS klasy B, Radar, Kompas, Log, Echosonda, Wiatromierz, Autopilot, Ster strumieniowy
Bezpieczeństwo:
Tratwa ratunkowa 10 osobowa, EPIRB z GPS, NAVTEX, Kamizelki pneumatyczne, Zapasowy rumpel
Pokład:
Teakowy kokpit, Stół w kokpicie, Platforma kąpielowa, Szprycbuda, Bimini, Elektryczna winda kotwiczna
Wnętrze:
Ogrzewanie WEBASTO, Rozkładany stół w messie, Wyposażenie kambuza, 2 lodówki, Kuchenka gazowa, Piekarnik, Radio CD+MP3
Zaokrętowanie odbywa się od godziny 17:00, w dniu 27.04.2024 w marinie Gdynia
Wyokrętowanie odbywa się do godziny 9:00, w dniu 04.05.2024 w marinie Gdynia
Koszt kojowego:
Płatności: 50% do 7 dni od zgłoszenia na rejs, pozostałe 50% na 30 dni przed rejsem
Cena rejsu obejmuje:
Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.
Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Na jachcie nie ma pościeli, prosimy o zabranie śpiworów.
Transport po kraju we własnym zakresie.
Formularz zgłoszeniowy na rejsy organizowane przez NavigareCharter. Jeżeli chcesz wziąć udział, wypełnij wszystkie wymagane pola.
Zapisując się na rejs wyrażam zgodę na przetwarzanie przez firmę NAVIGARECHARTER SP. Z O.O. z siedzibą Brzyczyna 102, 32-031 Mogilany, danych osobowych zamieszczonych w niniejszym formularzu, w celu sporządzenia i zawarcia umowy uczestnictwa w rejsie morskim oraz w celu organizacji i realizacji rejsu.