Na nasz kolejny rejs wyruszymy końcem kwietnia z mariny Gdynia, która w kolejnym już sezonie gości nasz jacht. Rozpoczynamy bałtycką majówkę 2023!
Założeniem dla tego rejsu jest przewaga żeglowania nad staniem w portach. Trasa rejsu wymaga spędzenia przynajmniej 100 godzin w morzu. O ile warunki na morzu pozwolą na początek rejsu planujemy odwiedzić główny port Gotlandii - Visby, aby tam dopłynąć musimy przemierzyć ładny kawałek Bałtyku - około 200Mm. Przy takiej odległości ładnie zadziała nam na jachcie tryb wachtowy, każdy będzie mógł to poczuć.
Po zwiedzaniu Visby udamy się w kierunku Kalmarsund aby spędzić kilka niezapomnianych chwil w miejscowości Kalmar. Jeśli czasu nam wystarczy w drodze do Polski zawiniemy jeszcze do Karlskrony aby i tam zbadać co ciekawego robią Szwedzi w swych miasteczkach. Ładna starówka, położona na półwyspie niedaleko mariny oraz muzeum marynistyczne umożliwią nam spędzenie ciekawych chwil w tym mieście.
Kiedy już nasycimy się szwedzkimi klimatami pożeglujemy w kierunku polskiego wybrzeża...na rybkę, na Hel i z powrotem do Gdyni gdzie oddamy jacht kolejnej załodze.
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.
Rejs poprowadzi: Wojtek Kosiba - Kapitan Jachtowy, Instruktor Żeglarstwa PZŻ
Jeśli nie wiesz jak spakować się na rejs, odpowiedź znajdziesz TUTAJ.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji napisz maila office@navigarecharter.pl lub zadzwoń 0048 603 304 506, a otrzymasz wszelkie informacje jak rozpocząć swój udział w tej morskiej przygodzie. Jeśli chcesz się zapisać, przejdź do zakładki "ZAPISZ SIĘ"
Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych lub decyzji kapitana. Miejcie świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.
Gdynia - Visby - 200 Mm
Visby - Kalmar - 95 Mm
Kalmar - Hel - 160 Mm
Hel - Gdynia - 10 Mm
RAZEM - 465 Mm
Miejsca, które możemy odwiedzić podczas tego rejsu:
VISBY
Zapytaj jakiegokolwiek Szweda o Visby na Gotlandii, a prawdopodobnie uzyska on rozmarzony wyraz twarzy. Rzadko można znaleźć kogoś, kto nie przepada za tym urokliwym średniowiecznym miastem. To położone nad Morzem Bałtyckim bajkowe miasteczko jest skarbem narodowym, jest ono również zaliczane do światowego dziedzictwa UNESCO i charakteryzujące się „wyjątkową uniwersalną wartością”. Wielu żeglarzy wraca tu co jakiś czas aby poczuć ten średniowieczny klimat.
To dobrze zachowane średniowieczne miasto hanzeatyckie pochodzi z XII wieku i zawiera wiele niezwykłych ruin kościołów z tego okresu, takich jak ruiny St Clemens, St Nicolai and Drottens lub ruiny kościoła St Karin z wysokimi łukami. Visby szczyci się również licznymi zabytkowymi kościołami, w tym katedrą Sankta Maria zbudowaną pod koniec XII wieku. Visby ma również dobrze zachowany średniowieczny mur pierścieniowy o długości 3,5 km, z wieloma oryginalnymi wieżami z XIII wieku, które wciąż są nienaruszone. Mur otacza centrum Visby i został pierwotnie zbudowany w celu ochrony zarówno przed obcymi wrogami, jak i szwedzkimi napastnikami z terenów wiejskich. Ze swoim naturalnym pięknem i starożytną historią Gotlandia jest mistycznym i inspirującym miejscem do życia, które przyciąga wielu artystów. Ich rękodzieła sprzedawane są w lokalnych sklepach Visby. Gotlandia jest szczególnie znana ze wspaniałej ceramiki i wyrobów wełnianych. A może przyda się Wam wełniany kocyk na zimowe wieczory? ;-)
KALMAR
Kalmar to historia, sztuka i kultura. Zejdź na fale historii, odwiedzając Regalskeppet Kronan, który po 300 latach na dnie morza znajduje się obecnie w Muzeum Hrabstwa Kalmar. Tutaj możesz cieszyć się bliskością morza i być może popływać na końcu Storgatan. Robisz zakupy i dobrze jesz, ale uciekasz przed upałem wielkiego miasta. Pełen życia Kalmar jest spokojny. Kalmar stale przypomina ci o minionych czasach. Otoczony fosą zamek Kalmar pochodzi z XIII wieku i szczyci się tym, że jest najbardziej przestarzałym zabytkiem miasta, tutaj nic się nie zmieniło od 1592 roku. W pobliżu znajduje się Stare Miasto (Gamla Stan), gdzie znajdziemy kręte, brukowane uliczki które prowadzą przez średniowieczne centrum miasta Kalmar. Zanim pożeglujemy dalej wpadniemy jeszcze na kawę i domowe ciasta.
KARLSKRONA
Jeśli będzie jeszcze czas na kolejne miasteczko wpadniemy na chwilę do Kalskrony, miasta założonego w 1680 r., kiedy Karol XI postanowił zbudować tutaj nową szwedzką bazę morską. Ponad 340 lat później pozostałości bazy morskiej oraz dobrze zachowana architektura i plan miasta zrobiły wrażenie na UNESCO, dzięki czemu nadano miastu status światowego dziedzictwa w 1998 roku. Gdziekolwiek się udasz, możesz zobaczyć tego dowody; wspaniałe kościoły, wielkie place, defilady i fortyfikacje, które przyciągają gości z całego świata.
A wszystko to na kilku wyspach, pośrodku archipelagu. Archipelag, który UNESCO uznało za jeden z siedmiu rezerwatów biosfery w Szwecji. Nigdzie indziej na świecie nie można żeglować po Rezerwacie Biosfery UNESCO, podziwiając niesamowite fortyfikacje i budynki miasta światowego dziedzictwa.
HEL
W drodze do Gdyni odwiedzimy Hel, naszą bałtycką perełkę. Za każdym razem, gdy wspominam moim zagranicznym przyjaciołom, że powinni odwiedzić Hel, patrzą się na mnie dziwnie. Ale pomimo zabawnej nazwy to naprawdę jedno z obowiązkowych miejsc w Polsce, jeśli szukasz nadmorskiego wypoczynku.
Szerokie i piaszczyste plaże, ładne miasto, piękny las, wyjątkowa lokalizacja, chłodna atmosfera i kilka ciekawych historycznych pamiątek – jest bardzo dużo mocnych powodów, aby wybrać się na Hel. Odkąd pamiętam to moje ulubione miejsce na polskim wybrzeżu Bałtyku i za każdym razem, gdy odwiedzam Hel jestem bardziej niż szczęśliwy. To miejsce nigdy nie zawodzi.
GDYNIA
rejs zakończymy w marinie Gdynia snując morskie opowieści i planując kolejny morski rejs.
Aktualna pozycja jachtu dostępna poprzez system AIS, pod linkiem
Dane techniczne:
Długość całkowita: 14,27m
Szerokość: 4,35m
Zanurzenie: 2,20m
Genua: Rolowana (2021)
Grot: Rolowany (2021)
Powierzchnia ożaglowania: 108m2
Silnik: Volvo Penta D2-55, 55KM
Zbiornik paliwa: 210L
Liczba kabin dwu osobowych: 4
Liczba koi: 8+2
Liczba WC: 3
Liczba pryszniców: 1 + 1 (kokpit)
Zbiorniki wody: 560L
Wyposażenie nawigacyjne:
Plotter map GPS Garmin, AIS klasy B, Radar, Kompas, Log, Echosonda, Wiatromierz, Autopilot, Ster strumieniowy
Bezpieczeństwo:
Tratwa ratunkowa 10 osobowa, EPIRB z GPS, SART, NAVTEX, Kamizelki pneumatyczne, Zapasowy rumpel
Pokład:
Teakowy kokpit, Stół w kokpicie, Platforma kąpielowa, Szprycbuda, Bimini, Elektryczna winda kotwiczna
Wnętrze:
Ogrzewanie WEBASTO, Rozkładany stół w messie, Wyposażenie kambuza, 2 lodówki, Kuchenka gazowa, Piekarnik, Radio CD+MP3
Zaokrętowanie odbywa się w godzinach 15:00 - 18:00, w dniu 29.04.2022 w marinie Gdynia
Wyokrętowanie odbywa się w godzinach 07:00 - 10:00, w dniu 06.05.2022 w marinie Gdynia
Koszt kojowego:
Cena rejsu obejmuje:
Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.
Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Na jachcie nie ma pościeli, prosimy o zabranie śpiworów.
Transport po kraju we własnym zakresie.
Formularz zgłoszeniowy na rejsy organizowane przez NavigareCharter. Jeżeli chcesz wziąć udział, wypełnij wszystkie wymagane pola.
Zapisując się na rejs wyrażam zgodę na przetwarzanie przez firmę NAVIGARECHARTER SP. Z O.O. z siedzibą Brzyczyna 102, 32-031 Mogilany, danych osobowych zamieszczonych w niniejszym formularzu, w celu sporządzenia i zawarcia umowy uczestnictwa w rejsie morskim oraz w celu organizacji i realizacji rejsu.