Rejs rozpoczniemy w Świnoujściu, naszych zachodnich wrotach na Bałtyk. Cudowna trasa na początek jesieni, jeszcze jest ciepło, Bałtyk Was zaprasza! Trasa rejsu nie jest specjalnie wymagająca, większość czasu będziemy żeglować w zasięgu lądu. Widoki w cieśninach oraz odwiedzane miasteczka zapewnią nam moc wrażeń widokowych. Malmo, Kopenhaga, Stralsund, to tylko kilka z pięknych miast położonych wzdłuż trasy naszego rejsu.
Chcesz zdobyć dużo morskich doświadczeń i żeglarski staż? Zamiast do Chorwacji zapraszamy na pokład naszego jachtu :-)
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.
Płyniemy jachtem Delphia 40 z 2014 roku mieszczącym w 4 kabinach i messie łącznie 10 osób. Na pokładzie 2 łazienki. Ta szybka i zwinna jednostka oprócz bardzo dobrych właściwości nautycznych, zapewni nam sporo komfortu podczas naszego rejsu.
Rejs poprowadzi: JSM Mirek Minicki
Koszt kojowego: 1800 PLN (w cenie miejsce na jachcie, opieka kapitana, szkolenie żeglarskie dla chętnych)
Kasa jachtowa zbierana na burcie jachtu: 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitana żywi załoga). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Rejs rozpoczniemy w Świnoujściu, naszych zachodnich wrotach na Bałtyk. Cudowna trasa na początek jesieni, jeszcze jest ciepło, Bałtyk Was zaprasza! Trasa rejsu nie jest specjalnie wymagająca, większość czasu będziemy żeglować w zasięgu lądu. Widoki w cieśninach oraz odwiedzane miasteczka zapewnią nam moc wrażeń widokowych. Malmo, Kopenhaga, Stralsund, to tylko kilka z pięknych miast położonych wzdłuż trasy naszego rejsu.
Chcesz zdobyć dużo morskich doświadczeń i żeglarski staż? Zamiast do Chorwacji zapraszamy na pokład naszego jachtu :-)
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.
Płyniemy jachtem Delphia 40 z 2014 roku mieszczącym w 4 kabinach i messie łącznie 10 osób. Na pokładzie 2 łazienki. Ta szybka i zwinna jednostka oprócz bardzo dobrych właściwości nautycznych, zapewni nam sporo komfortu podczas naszego rejsu.
Rejs poprowadzi: JSM Mirek Minicki
Koszt kojowego: 1800 PLN (w cenie miejsce na jachcie, opieka kapitana, szkolenie żeglarskie dla chętnych)
Kasa jachtowa zbierana na burcie jachtu: 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitana żywi załoga). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.
Poniżej plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych lub decyzji kapitana:
Świnoujście - Malmo - 120 Mm
Malmo - Helsinngor - 30 Mm
Helsingor - Korsor - 100 Mm
Korsor - Stralsund - 110 Mm
Stralsund - Świnoujście - 70 Mm
RAZEM - 430 Mm
Po wyjściu ze Świnoujścia udamy się na północ, w stronę cieśniny Oresund. Na naszej trasie pierwszym ciekawym punktem będzie przejście kanału Falsterbo. Po dosyć długim przelocie i po przejściu pod jednym z najdłuższych na świecie mostów (blisko 8km) pomiędzy Kopenhagą i Malmo cumy rzucimy w Malmo, trzecim co do wielkości miastem Szwecji. Malmo słynie z piaszczystych plaż, z których jedna prawie 3 km długości została nazwana skandynawską Copacabaną, wydzielono na niej nawet strefy dla psów i nudystów. Jednym z symbolów miasta jest skręcona wieża Turning Torso, która jest najwyższym budynkiem Szwecji.
Z Malmo cieśniną Oresund pożeglujemy w kierunku Helsingborgu, jednego z najstarszych miast Szwecji, które odegrało bardzo duża rolę w kontroli bałtyckiego handlu wraz ze swoim duńskim bliźniakiem, miastem Helsingor. Helsingborg zachwyca dziś brukowanymi uliczkami i pozostałościami po starym zamku, dawnej twierdzy obronnej. W drodze na zachód na krótko zatrzymamy się w Hundested, niewielkim ale dosyć szybko rozwijającym się Duńskim mieście.
Kolejnym punktem na naszej mapie będzie Korsor, miasteczko położone na wyspie Zelandia nad Wielkim Bełtem. Niewątpliwą atrakcją jest tutaj najdłuższy wiszący most w Europie, a drugi co do długości wiszący most na świecie o rozpiętości 2700m, a najdłuższe przęsło, pomiędzy pylonami to 1624m! Kolejne duńskie miasteczko na naszym szlaku przez cieśniny to Vordingborg, to miasto z bogatą średniowieczną przeszłością, koronowano tutaj królów, miasto to przez wieki było siedzibą królewskiego dworu duńskiego. Co ciekawe nasz nadmorski Słupsk jest miastem partnerskim Vordingborgu.
Dalej w drogę...po kilkudziesięciu Mm dopłyniemy do urokliwego niemieckiego miasta Stralsund założonego w 1234 roku. Tam będziemy mogli zwiedzić miejskie oceanarium i spędzić trochę czasu w mieście wpisanym na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wspaniałe gotyckie budowle z czerwonej cegły Meklemburgii przyciągają tutaj turystów z całego regionu.
Jeśli czas pozwoli zawiniemy do miasta Greifswald, do którego wpłyniemy rzeką Ryck korzystając z przejścia pod pięknym drewnianym zwodzonym mostem zbudowanym w stylu holenderskim. O ile w pierwszej części naszego rejsu będziemy przepływać pod wielkimi mostami, tak druga część naszego rejsu to mosty zwodzone, których miniemy kilka w naszej powrotnej drodze do Świnoujścia. Oprócz Stralsundu mosty będą się przed nami otwierać jeszcze w miejscowości Wolgast i pomiędzy miastami Usedom i Anklam. Po ponownym wejściu na Zalew Szczeciński już tylko kilka godzin żeglugi będzie nas dzielić od Świnoujścia gdzie zakończymy nasz jesienny rejs.
Poniżej plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych lub decyzji kapitana:
Świnoujście - Malmo - 120 Mm
Malmo - Helsinngor - 30 Mm
Helsingor - Korsor - 100 Mm
Korsor - Stralsund - 110 Mm
Stralsund - Świnoujście - 70 Mm
RAZEM - 430 Mm
Po wyjściu ze Świnoujścia udamy się na północ, w stronę cieśniny Oresund. Na naszej trasie pierwszym ciekawym punktem będzie przejście kanału Falsterbo. Po dosyć długim przelocie i po przejściu pod jednym z najdłuższych na świecie mostów (blisko 8km) pomiędzy Kopenhagą i Malmo cumy rzucimy w Malmo, trzecim co do wielkości miastem Szwecji. Malmo słynie z piaszczystych plaż, z których jedna prawie 3 km długości została nazwana skandynawską Copacabaną, wydzielono na niej nawet strefy dla psów i nudystów. Jednym z symbolów miasta jest skręcona wieża Turning Torso, która jest najwyższym budynkiem Szwecji.
Z Malmo cieśniną Oresund pożeglujemy w kierunku Helsingborgu, jednego z najstarszych miast Szwecji, które odegrało bardzo duża rolę w kontroli bałtyckiego handlu wraz ze swoim duńskim bliźniakiem, miastem Helsingor. Helsingborg zachwyca dziś brukowanymi uliczkami i pozostałościami po starym zamku, dawnej twierdzy obronnej. W drodze na zachód na krótko zatrzymamy się w Hundested, niewielkim ale dosyć szybko rozwijającym się Duńskim mieście.
Kolejnym punktem na naszej mapie będzie Korsor, miasteczko położone na wyspie Zelandia nad Wielkim Bełtem. Niewątpliwą atrakcją jest tutaj najdłuższy wiszący most w Europie, a drugi co do długości wiszący most na świecie o rozpiętości 2700m, a najdłuższe przęsło, pomiędzy pylonami to 1624m! Kolejne duńskie miasteczko na naszym szlaku przez cieśniny to Vordingborg, to miasto z bogatą średniowieczną przeszłością, koronowano tutaj królów, miasto to przez wieki było siedzibą królewskiego dworu duńskiego. Co ciekawe nasz nadmorski Słupsk jest miastem partnerskim Vordingborgu.
Dalej w drogę...po kilkudziesięciu Mm dopłyniemy do urokliwego niemieckiego miasta Stralsund założonego w 1234 roku. Tam będziemy mogli zwiedzić miejskie oceanarium i spędzić trochę czasu w mieście wpisanym na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wspaniałe gotyckie budowle z czerwonej cegły Meklemburgii przyciągają tutaj turystów z całego regionu.
Jeśli czas pozwoli zawiniemy do miasta Greifswald, do którego wpłyniemy rzeką Ryck korzystając z przejścia pod pięknym drewnianym zwodzonym mostem zbudowanym w stylu holenderskim. O ile w pierwszej części naszego rejsu będziemy przepływać pod wielkimi mostami, tak druga część naszego rejsu to mosty zwodzone, których miniemy kilka w naszej powrotnej drodze do Świnoujścia. Oprócz Stralsundu mosty będą się przed nami otwierać jeszcze w miejscowości Wolgast i pomiędzy miastami Usedom i Anklam. Po ponownym wejściu na Zalew Szczeciński już tylko kilka godzin żeglugi będzie nas dzielić od Świnoujścia gdzie zakończymy nasz jesienny rejs.